14 december

Jag kan inte fatta att det bara är 1,5 vecka kvar till julafton! Det är ju sinnessjuk men tack och lov ligger snön kvar sen den kom för en jul utan snö kallar inte jag jul. Lite ovanlig jul kommer det att bli men jag hoppas att den blir lyckad. Nu har jag bara en julklapp kvar + de som behövs till lekarna men de fixar jag i slutat av veckan eller nästa vecka.

Denna vecka har varit rätt så intensiv, träning varje dag. Men det har varit kul, onsdagen simning var en upplevelse. Idag spelade vi också sista matchen innan juluppehållet, kanske inte den bästa men vi vann i alla fall med 6-0. Höjdpunkten var ju rossas skutt/dans, det var fint.

Jag har även insett att jag trodde jag kunde allt till matteprovet men det visade sig att jag knappt kunde någonting så i veckan blir det räkna matte innan provet på tordag. Imorgon ska jag och emelie.h baka för på tisdag ska jag ha med fika till klassens julfika. Sedan måste jag få en repition av rossa i teckenspråket för just nu har jag blandat ihop.. det mesta. Men det löser sig nog, vi har ju alltid alfons på teckenspråk som kan backa upp oss.

Ikväll har jag också pyntat granen hos pappa, fast det gick väll sisådär med tanke på att det visade sig att belysningen har givit upp, kul ! så nu är det en gran med trasigbelysning, några rödakulor och lite glitter sen förra året. Fint, mycket fint. Jag glömde tomten och bocken också och så klart 2 klappar under granen. Mycket exklusivt.

Förövrigt har jag blivit beroende av musik som jag aldrig varit förut, kanske beror det på att jag har fri tillgång till det nu men det är sjukt hur man kan gå från att knappt lyssna till att sukta efter att få höra en viss låt. Det är inte mitt fel, försöker jag intala mig i alla fall men det fungerar inte riktigt.

Nu ska jag börja avrunda kvällen så jag inte är en zomie imorgon som jag brukar i skolan.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0