Jul

Oj, vad tiden har gått snabbt. Veckan startade med att jag träffade Jonsson och vi tog en sväng på stan. På kvällen så for jag ut till Strömbäck till Holmberg för hon var hemma hos sina föräldrar. Vi öppnades varandras julklappar, pratade en massa skit och kollade in hennes klänningar där jag fann en som jag kunde ha om jag inte skulle hitta något annat att ha på nyår. På tisdagen så jobbade jag på dagen, svängde förbi stan och köpte en tröja att ha på jul, folk som såg mig har sätt mig från min värsta sida, väldigt sliten men jobbarkläder och svarta händer. Sen hem och snabbduscha sen iväg till mormor och morfar och fira jul med de. Snacka om att krig när vår traditionella paketlek drog igång. Det är Lundmarks vinnarinstingt på hög nivå. Sjukt kul fast jag fick minst paket. Sen så hetill vårt hus i Degernäs och sova. Sen upp på julafton och äta julfrukost och öppna julklappar. Sen iväg till Holmsund och äta dopp i grytan och sen iväg till farmor och farfar och se kalle anka, äta middag och öppna julklappar. Tack pappa för att du glömde min julklapp hemma. Men han for hem och hämtade den. Sen bar det av till några grannar i Degernäs och sen till vårt hus. Snacka om att jag såg gott den natten! Med tanke på allt farande och att jag hade feber och mådde inte särskilt bra så var det väl inte så konstigt.
Juldagen blev lugnare, jag fick One tree hill s5 i julklapp så det blev en hel del tittande på det kan jag lova! Grymt skönt när man är sjuk. Sen annandagen blev det att fara in till stan och slåss på mellandagsrean och igår med, gjorde två småstunder så jag skulle orka. Träna var som ingen höjdare så jag är hemma och kurrerar mig så jag blir frisk och kan ge allt sen. Dagarna här efter jul har varit så grymt härligt, inge stress, inga tider att passa, inga krav, inget inbokat utan bara ha kunnat njuta och att bo på landet gjorde saker 1000 gånger lättare. Jag vet ju vart jag ska spendera min tid när jag är stressad för där ute går det knappt att stressa.
Men nu är jag tillbaka i stan och imorgon ska jag vila upp mig och försöka bli frisk, kanske göra något mindre men ingenting av större ansträngning. Föresten så har jag gjort en ordentlig rensing av min garderob ikväll när jag kom hem eftersom jag har köpt så mycket nya kläder så kändes det som ett ypperligt tillfälle att göra det och tro mig det behövdes! Det såg ut som ett slagfält innan men nu ser det bra ut tack och lov. Nu önskar jag bara att jag hade en massa mer pengar så jag kunde köpa ännu mer för jag har hittat så mycket jag vill ha men jag ska vara glad för att jag har ordnat nyårskläderna. Så nu är det bara inhandligen på tisdag kvar med Jonsson och sen tror jag allt annat är ordnat, nästan.

Nej, nu ska jag lägga mig och se Greys anatomy s4 som jag också har i min ägo efter jul. Det tackar jag också för, bra serier när man är sjuk är gudomligt.

Kommentarer
Postat av: emelie

ska du ha klänningen? :-)

2008-12-31 @ 16:18:34
URL: http://mylifestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0