Höstens förkylning

Jag som trodde att jag hade klarat av att slippa alla höstförkyldningar men förra helgen kom den som ett brev på posten. Det var som ett skämt, från att ena dagen varit på tipptopp och nästa dag inte orka kliva upp ur sängen. Sen hade jag ju förväntat mig att den skulle gå över på någon dag så där men nejnej, jag är inte riktigt fri från den än och jag är bäldigt less kan jag lova. Förra veckan sov jag bara och hade feber så min säng var min bästa vän och flertalet koppar te. Helgen spenderades med att sova minst 17 timmar / dag och sedan så spelade jag match (jag vet jätte smart med feber). Vi har vunnit alla matcher som vi har spelat i serien denna säsong vilket känns grymt bra, sen har vi inte vunnit med ett mål eller så utan jag tror det sämsta vi har spelat är 6-1 / 7-2. Detta för att vi har en GRYM målskillnad! Kommande match kommer nog bli avgörande mot Thorengruppen som det också har gått bra för så det kommer nog att bli en jämn match som vi självklart ska vinna. Hela laget taggar redan till den matchen som är nästa fredag, sedan på lördag så ska vi fira vinsten med lagfest så den helgen blir nog inte helt fel om man säger så. Denna vecka är det träning, träning för att ta igen det jag missade förra veckan när jag inte kunde delta. Igår hade vi fys och jag trodde aldrig att jag skulle orka så mycket som jag gjorde, sprang som en idiot kan man säga + styrka så idag så känns det lite i benen men inte så farligt som jag trodde men det är faktikst skön att ha träningsvärk för då vet man att man har kämpat och att det ger något också! Idag ska jag till församlingsgården och lära mig nya saker sedan blir det plugg med emelie.h eftersom detta är enda dagen som jag inte har träning och jag måste hinna med att skriva en svenskaanalys på en bok från 1800-talet som man ska ha läst. Eftersom jag var sjuk i helgen så lyckades jag faktikst läsa ut boken, En dåres försvarstal av August Strindberg, så ikväll blir det att skriva, skriva, skriva för att ha klart den för jag lär ju inte hinna någon annan kväll. Imorgon börjar jag 14.40 så då ska jag sova ut ordentliget och om jag får inspiration också städa mitt rum. Förövrigt så blev jag väldigt besviken på det nya One tree hill avsnittet som har kommit ut, vad hände? Gossipgirl var i alla fall bra =) Nej nu blir det käk och sen ut till Degernäs och hämta datorn så jag kan skriva min uppgift eftersom min kära syster verkar ha raderat word från den andra bärbara.

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0