Första dagen

Idag var min första dag som praktikant på Acanto / Ekonomigruppen. Jag säger bara oj vad olikt det är till skillnad mot vad vi har gjort innan men det är kul och jag lär mig ju ett och annat. Så idag har jag fått skriva på tystnadslöfte, fått en genomgång hur saker och ting funderar och gjort en massa bokföring. Det är kul faktikst, ven om jag är ganska ensam om att tyska det men jag tror att det beror på att de flesta inte har fattat riktigt hur det går till men när myntet faller ner går allting lätt som en plätt. I alla fall när det inte dyker upp någon konstighet. Hon som jag är hos heter Ingrid och är riktigt trevlig, det är hon som äger Acanto, hon och bara hon jobbar där = enskild firma och sen så tillgör hon då ekonomigruppen och de är egna företagare allihop, fast en del är två.

Snart ringer emelie, det är pluggkväll som gäller. Det ska bli skönt att minska högen av arbeten. Vi ska göra det varje vecka så det är en super idé för då vet man när man ska göra allt och skjuter inte upp det till sista sekund som alltid annars.

Sen är jag sjukt less på att inte ha någon telefon! Jag kan inte bli nådd eller nå någon förutom när jag är hemma. Det värsta av allt är ju när jag får tillbaka den så har ALLA nummer försvunnit för självklart har det inte gått att göra en säkerhetskopia på den heller, kanonkul! Så alla som vill nå mig i framtiden får skicka sitt nummer till mig för jag kan som inte nå er.

Nej, åter till att leta plocka ihop vad jag ska ta med mig på vår pluggkväll.
Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0