Inställdträning och brist på pluggork

Kvällens träning blev inställd för att det var för få som kunde, ska det någonsin bli bättre? Jag är less på att folk inte kan komma och träningarna blir flyttade för man kan aldrig planera någonting.

Sedan så har jag prov imorgon i Internationell ekonomi vilket jag tycker är roligt men jag har insett att det som vi har gått igenom på lektionerna bara är en 1000del av de vi ska kunna så det kommer verkligen gå åt helvete. Jag har snart läst igenom alla kapitel en gång men ingenting verkar ju vilja fastna. Jag skulle behöva en stor dos av ork/intresse just nu för att ta mig ingenom de sista 42 sidorna, oj det var mer än vad jag trodde som var kvar att läsa. Sen blir det att sova efter det för att kunna ta sig upp imorgon och ha tid att läsa lite till frukosten. Jag fattar inte var all min inspiration har tagit vägen. Förr hade jag inga problem med att plugga en kväll men nu är det verkligen en pest att plugga i 10 minuter. Det syns också på mina dalande betyg men jag har ingen inspisation länge och vet inte hur jag ska få det heller.

Sedan börjar ju alla fråga vad jag ska göra av min framtid. Det enda jag egentligen vill är att bli lycklig. Sen vore det ju inte helt fel att ha pengar och en familj och så heller men huvudsaken är ju att man är lycklig. Frågan är bara då: vad ska jag göra till hösten? ska jag plugga vidare och isåfall vad ska jag plugga och vad vill jag bli? Eller ska jag ut och resa och upptäcka världen och kanske jobba utomlands? eller ska jag jobba och i såfall hur hittar jag ett jobb? eller ska jag bara försöka få jobba på Haga Plåt ett tag innan jag bestämmer mig? Alla dessa frågor och inga svar. Jag längtar till den dagen då alla svar finns och jag inte har en massa krav på mig att göra dittan och dattan när jag kommer hem utan bara kan få ängna min fritid till det jag själv vill.

Dagen har i alla fall varit bra tills klockan var där kring halv 5. Då kommer beskedet om att träningen är iställd och sedan inser jag allt plugg och då smart som jag är sätter mig och ser på OTH och gossipgirl och försöker bara glömma bort allt för jag har verkligen inget intresse och är så less man kan bli. Annars så gick jobbet bra, man märker att man har lärt sig en hel del och får större egetansvar. Nu får man en ritning och tänker själv hur man ska göra och behöver inte alls lika mucket hjälp. Det enda man egentligen saknar är att någon av ens kompisar jobbade på samma ställe som man hade någon att fördriva tiden med för ibland går verkligen tiden långsamt, nästan bakåt. Men men, jag ska inte klaga. Jag får ju i alla fall jobba några timmar i månaden så jag ska spara lite till framtiden som jag inte vet vad jag ska göra av.

Nej nu måste jag läsa igenom resten innan jag somnar. Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0