Tisdagen den 14/10

Idag har jag en väldigt jobbig skoldag.. INTE ! Jag börjar om en halv timme och slutar en halvtimme senare. Så 30 minuters skola idag. Det låter ju rätt ovärt att fara dit men jag ska ändå jobba sen och skolan ligger ju som påvägen till jobbet. För er som inte vet så jobbar jag extra som plåtslagare på Haga Plåt i Umeå. Det är kanske inte alltid det roligaste men bra nog mycket roligare än typ städa ? eller varför inte ta som exempel mitt åriga sommarjobb, surströmingsinläggare, ine kul någonstans men bra betalt och jag får tillbringa tiden i min stuga på en ö i havet på högakusten så det är inte helt fel på så sätt. Många tror säkert att lukten är den värsta och tror att det stinker surstöming men det stinker inte det utan rutten aphjärna så det är värre, tro det eller ej. Men nu är det ju itne det som är det jobbiga utan det är arbetsställningen och arbetet som är det jobbiga. Göra samma sak varje dag i 5 veckor är inte helt roligt, och då blir man ju klar med en burk på några sekunder så det blir ju ett antal burkar per dag om man säger så.

Sen idag blir det innebandy träning som vanligt. Frågan är ju hur många det är som har släppt sm? 1 jävla mål från att gå vidare, jippie. Men då ska man ju tänka på att vi var det enda laget i div3 och vi mötte lag från div1 och div2 så vi var ju inte precis dåliga utan ska nog vara nörjda, men ett mål känns så surt!

Nej nu måste jag fara till skolan och sedan jobbet.
Ha en bra dag, pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0