Ursäkta väntan

Jag har varit väldigt upptagen på slutet och helt enkelt inte hunnit blogga så här kommer en uppdatering

I fredags hade jag och eh myskväll och såg tre tjejfilmer varav en var a cinderella story, det än så bra ! Sen i lördags så var jag på inflyttningsfest hos John med Emelie J, mycket trevligt även om vissa folk var i en annan värld.

I söndags spelade jag match mot vännes, vi vann med 9-0 så nu har vi spelat 2 matcher och har målskillnad 20-0 så ni som kan räkna inser att vi vann förra matchen med 11-0. Det känns grymt bra. Nu kliver vi upp i tvåan tjejer!!

Sen i veckan har jag jobbat eftersom jag inte har någon skola denna vecka heller, dock har jag inte tillverkat nästan något utan fått varit inne på kontoret som omväxling men oftast är det tråkigare, tro det eller ej. Det kan ju bero på att det inte finns lika mycket att göra och ja jag har somnat till mer än en gång. Men det gör inget.

Snart ska jag iväg med mamma och mormor och se morfar sjung med Brolle, sjukt kul! För er som vill kan ni få köpa morfars skiva också som han spelade in när han var ung, lite häftigt tycker jag. För er som inte vet så är min morfar sjukt bra på att sjunga och spela en massa intrument och han har till och med byggt några som tex en nyckelharpa. Haha, nu kom jag och tänka på en sak, undra hur många som har haft mina närmaste släktingar som lärare/rektor. Min morfar var rektor/lärare på högstadiet på skolan i Dorotea så hela den befolkningen. Sen så jobbade farfar på Tannbergsskolan i Lycksele i några år som bygglärare, så där är det ju yttligare några (och en del vet jag redan) sedan så jobbar ju min moster som lärare/spec lärare i ö-vik. Helt enkelt väldigt många. Jag tycker lite synd om min mamma som hade morfar i skolan, tänk att ha sin egen förälder, kanske inte det roligate. Kanske därför hon inte har läst vidare ;) Nämen. Jag gjorde ju också föresten ett test om vad man kunde passa i för yrke. Såklart lärare på mig med. Men nu till det komiska i det hela, vad skulle ni säga om mig som hemmafru?! (jag är ju såååå bra på att städa, typ det värsta jag vet), sen så psykolog, kanske inte heller riktigt min grej, snarare att man skulle behöva hjälp av en ;)

Nej, nu måste jag byta om innan jag ska fara för jag tror inte de uppskattar om jag kommer i nersmutsade kläder och skita händer, om nu allt går bort.

Hare bra,
pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0