Happy new year!

Nytt år, nya mål.
Så var det ett nytt år, 2009, tiden går så sjukt fort att jag inte kan förstå det. Igår/idag firades det gamla året av och de nya in. Det började med tjejmiddag hemma hos mig, med lite singstar. Riktigt trevligt. Sedan så packade vi ihop våra saker och for till ersboda där de blev fest till 3 tiden och sen hem och vara uppe till 5. Sömnbrist, javisst! Sover man med någon som sparkas konstant och drar iväg någon armbåge nu och då och snor allt täcke så sover man ju inte precis kalasbra.

I måndags ringde rossa och hörde om jag kunde fara söderut och hjälpa henne att köra hem hennes bil. Så tisdag 5.00 gick vissa till bussen för att sedan ta tåget från Sundsvall till Söderhamn. Kände man sig lite skabbig eller? OJA! Sen väl på plats i Söderhamn ringer man rossa som är en aning försenad, trodde jag. Hon säger att han har 6 mil kvar så jag satte mig på en stol och började läsa en bok. 50 minuter senare ringer hon och säger att hon är här så jag går ut men ser ingen rosita. Efter ett tag så säger hon att hon är i Gävle så hon hade glömt bort att jag skulle hoppa av i Söderhamn så det var bara att sätta sig ner igen. Sisådär efter 2 tim och 20 min så kommer hon fram och så far vi på en mack för att fylla på spolarvätska som var slut. Kanske vi inte ska säga hur det gick men tack Johan i alla fall. Sen bar det av hemåt, jag körde från Söderhamn till Sundsvall där vi käkade och gick in på Birsta köpcentrum för en liten paus. Där får jag ett väldigt oväntat samtal från en Doroteabo: tja, väd gör du? Jag är i Umeå ska vi hitta på något? Jag fick en smärre chock men men. Sedan så skulle rossa köra till strax innan ö-vik men det blev ju inte riktigt så. Det slutade med att jag körde till ö-vik där vi svängde in hos mina kusiner för en liten rast. Sedan hem och lägga sig i sängen för att sova. Då ringer personen igen och tjatar på att jag ska komma dit så jag hoppade in i duschen och vid halv 12 tiden var jag där. Kärt återseende, alla minnen från Borgatiden förra vintern. Sen hem efter 1,5 tim för att sova lite. Sedan trodde jag ju att jag skulle få sova ut lite på morgonen men halv 10 blev det till att stiga upp för att färga lillasysters hår och ögonfransar. Så jag har haft sömnbrist i några dagar nu och imorgon börjar 13-dagscupen, trevligttrevligt.

Nej, nu måste jag gå för jag ska hämta upp Erik och Stefan och sen ska vi till Holmberg.
Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0