Galenskap

Gårdagen var helt galen, det var tänkt att det skulle bli sent på jobbet men eftersom inte en käft dök upp vid 6 tiden så stängde vi igen och skulle sparar oss till idag. Det gick ju inte så bra med det om man säger så :P Jag kom hem halv 7 imorse och ja, ni ser ju att jag är vaken nu och ska och jobba.

Allt började med att vi står i disken och Sara säger, men ska vi fara till Dorotea? Jag tror att hon driver för det är ju 10 mil dit och vägen är ju under all kritik. Vi blir sedan bjudna på middag hos Ulla dä Sara fick massage också. Sedan när vi ringer till Sofia så säger de att skulle fara till Vilhelmina, vilket betyder 6 mil till. Men tokiga som vi var bestämde vi oss för att ändå fara. Vid kvart över 9 så lämnar vi Borgafjäll för att starta våran "lilla" tripp. Vi kommer på att vi ska gena över fjället för den vägen är kortare. Jag kanske ska säga att jag aldrig varit i Vilhelmina och absolut inte kört över fjället. Men vägen var faktiskt bätte än vad jag kunnat trott för uppe på fjället så var det inte alls is på vägen. Så vid 11 så är vi framme i Vilhelmina och hotellet där.

Vi mötte många utklädda personer som såklart alla kände Sara :P Det visade sig ju att den med bäst utklädnad vann en allinclusiv till London, inte helt fel om man säger så. Där var det verkligen ös, fast inte ett dugg likt hemma. Allt var störtsköna och jag har nu lite fler ansikten på de jag får höra om. Träffade bland annat iprem-mannen, helt klockrent men tabletter, gitarr och hela utstyrseln! Tyvärr och skamligt nog vann han inte. Vi dansade och hade det gött sedan stängde de klockan 2 och vi börjar vår resa till Dorotea där vi skulle lämna av några och där vi hade tänkte sova.

Efter vi kommit kanske 1-2 mil så får vi lov att vända och hämta upp en till. Sofia och Sandra somnar som stockar (läs: däckade), och vi kommer tillslut till Dorro. Sedan far vi på efterfest och vid fem skjutsar vi hem Jens och börjar köra tillbaka till Borgafjäll eftersom jag ändå var så pigg. Kan säga att man var nalta trött när vi började närma oss Risbäck, 33 km från Borga. Men färden gick braoch jag skjutsar hem Sara till dig, kommer hem och duschar för att jag skulle slippa det idag.

Nu sitter jag här, trött som fan och ska snart bege min ut i vinterlandet och börja jobba. Härliga tider! Sedan jobbar jag till 2 inatt också så det blir ju trevligt :P

Nu ska jag göra mig klar, ha det NICE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0